Wtyczka od Consent Mode nie przekazywała zgód na pliki cookies, przez co tysiące odwiedzających stronę „znikało” z systemów śledzenia i nie można było ich skutecznie remarketingować.
Fundamenty pod marketing B2B w branży wind i platform
Jak pomogliśmy zwiększyć sprzedaż wind osobowych i platform dla niepełnosprawnych dzięki segmentacji klientów i odpowiednim buyer personom.
Case study: marketing B2B/ branża windy i platformy
Wyzwanie: dwa różne typy klientów, jedna strona internetowa
Nasz klient to firma zajmująca się dystrybucją i montażem wind osobowych oraz platform dla osób niepełnosprawnych. Mimo lat doświadczenia i solidnej pozycji rynkowej, borykali się z fundamentalnym problemem marketingowym. Próbowali obsłużyć dwa całkowicie różne segmenty klientów jedną, uniwersalną stroną. Co stanowiło kluczowe wyzwanie?
Dwie zupełnie różne grupy klientów
z odmiennymi potrzebami, obawami i procesami decyzyjnymi:
- B2B (windy osobowe) – deweloperzy, zarządcy nieruchomości, firmy budowlane
- B2C (platformy, schodołazy) – osoby niepełnosprawne, ich rodziny i opiekunowie
Różne procesy zakupowe
- B2B: długi cykl decyzyjny, wielu decydentów, przetargi, specyfikacje techniczne
- B2C: emocjonalne decyzje, szybsze tempo, fokus na bezpieczeństwie i niezależności
Brak personalizacji komunikacji
Uniwersalna strona nie odpowiadała na specyficzne pytania żadnej z grup.
Niejasna ścieżka konwersji
Zarówno klienci B2B jak i B2C gubili się w treści nieprzeznaczonej dla nich.
Nasze rozwiązanie: strategia oparta segmentacji grup klientów
Zamiast kosmetycznych poprawek, zaczęliśmy od fundamentalnej pracy strategicznej – zrozumienia, kim są klienci i jak podejmują decyzje zakupowe.
Rezultaty: precyzyjne dopasowanie do potrzeb = wyższa konwersja
Wzrost współczynnika konwersji
Dedykowane ścieżki dla każdej persony oznaczają, że użytkownicy szybciej znajdują odpowiedzi na swoje pytaniam nie marnują czasu na treści nieprzeznaczone dla nich i czują się zrozumiani – komunikacja trafia w ich potrzeby.
Bardziej efektywny proces sprzedaży
Handlowcy otrzymują lepiej przygotowanych klientów
- Krótszy cykl sprzedaży B2C – obawy zbite już na stronie
- Bardziej konkretne rozmowy B2B – klient wie czego potrzebuje
Strategiczny fundament pod działania marketingowe
Buyer persony i mapa treści to fundament pod rozwój całego marketingu. Stanowią bazę dla content marketingu – wiemy co i dla kogo publikować, wyznaczają kierunek kampaniom reklamowym (dedykowane landngi dla B2B i B2C), odciążają zespół sprzedaży – przygotowane na ich podstawie materiały rozwiewają obiekcje i odpowiadają na pytania jeszcze przed pierwszym kontaktem z handlowcem.
Podsumowanie: segmentacja B2B i B2C kluczem do sukcesu
Znając persony i buyer persony, mówimy językiem rozumiejącym priorytety i problemy każdego klienta. Rozróżnienie na segment B2B i B2C umożliwia uwzględnienie w procesie zakupu B2B wielu decydentów i dopasowanie komunikacji pod ich potrzeby. Przekłada się to na obniżenie kosztu pozyskania potencjalnego klienta i oszczędność czasu działu sprzedaży (klienci, którzy trafiają do handlowców są lepiej wyedukowani i bardziej skłonni do zakupu).
Nie jesteśmy agencją. Lubimy pomagać
Chcesz zoptymalizować swoją stronę pod różne segmenty klientów?
Jeśli Twoja firma obsługuje klientów z segmentu B2B i B2C, a Twoja strona próbuje być „dla wszystkich”, prawdopodobnie nie przekonuje nikogo.
Oferujemy strategiczne podejście oparte na buyer personach i mapowaniu procesu zakupu. Zoptymalizujemy stronę internetową i zaplanujemy działania marketingowe dopasowane do poszczególnych segmentów klientów.
Skontaktuj się z nami – pierwsza konsultacja jest bezpłatna.
Więcej Case Studies ze współpracy z nami:
Kilkumiesięczna lista oczekujących na zabiegi w branży beauty
Zamiast konkurować na zatłoczonym rynku usług kosmetycznych, wprowadziliśmy nową kategorię zabiegów i ustanowiliśmy klientkę jej liderem.

Od zera do kilkudziesięciu telefonów miesięcznie
Nasza klientka stanęła przed klasycznym wyzwaniem początkującej specjalistki. Wybitne kompetencje, ale brak widoczności na rynku. Świeżo po otrzymaniu uprawnień, z ograniczonym budżetem na marketing, musiała zmierzyć się z bezlitosną konkurencją doświadczonych biur tłumaczeń w jednym z największych miast Polski.
google ads, strategia marketingowa, identyfikacja wizualna, strona www

Jak kancelaria prawna z 10-letnim doświadczeniem zwiększyła dopływ klientów dzięki nowej stronie i przemyślanym kampaniom Google Ads
Ogromne doświadczenie, najlepsza oferta na rynku, zadowoleni klienci – ale strona internetowa, która sabotowała sukces. Case study o tym dlaczego nie zawsze warto zaczynać od reklam.
Google Ads, strona www, strategia marketingowa