Baza wiedzy dla e-commerce

Home 9 Wiedza 9 Analityka 9 Automatyczne raporty z Google Analytics w Google Docs

Automatyczne raporty z Google Analytics w Google Docs

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jak zaciągać dane z Google Analytics do Google Docs w sposób automatyczny
  2. Jakie możliwości daje Ci to rozwiązanie

Wstęp. Po co Ci raporty z GA w Google Docs?

Chociaż Google Analytics to potężne narzędzie analityczne, ma pewne ograniczenia. Czasami chcielibyśmy zestawić ze sobą dane z wielu widoków lub przekształcić je w niestandardowy sposób, łącząc z danymi z innych źródeł.

Możemy oczywiście zrobić to ręcznie eksportując pojedyncze raporty do arkuszy Google, ale istnieje znacznie szybszy i bardziej funkcjonalny sposób.

Z pomocą przychodzi nam świetny dodatek do arkuszy Google, który nazywa się nie inaczej jak… Google Analytics 🙂 

Za pomocą pluginu Google Analytics możemy:

  • pobierać dane z wielu widoków (profili) do arkuszy Google
  • tworzyć automatyczne aktualizacje danych w Google Docs
  • przekształcać je w dowolny sposób używając formuł
  • tworzyć pulpity nawigacyjne z wizualizacjami danych w Google Data Studio
  • używać dowolnej liczby wymiarów i metryk
  • tworzyć tabele przestawne na podstawie danych
  • udostępniać raporty jako link do arkuszy Google

Krok 1. Pobierz dodatek Google Analytics dla Arkuszy Google

Zaloguj się na swoje konto Google i otwórz dowolny arkusz kalkulacyjny Google Docs.
Wejdź w Dodatki → Zarządzaj dodatkami.

Wpisz w pole wyszukiwarki „Google Analytics”. Wybierz odpowiedni kafelek i zainstaluj dodatek na swoim koncie.

Wystarczy, że zainstalujesz dodatek raz, a będzie on dostępny z poziomu wszystkich arkuszy kalkulacyjnych Googla na Twoim koncie.

Krok 2. Utwórz raport Google Analytics w Google Docs

Teraz możesz utworzyć nowy raport klikając w “Create new report”.

Pojawi się okno konfiguracji raportu, gdzie nadajemy mu nazwę, zaznaczamy z którego konta Google Analytics mają się zaciągać dane oraz wybieramy interesujące nas metryki, wymiary oraz segmenty. 

Na uwagę zasługuje fakt, że tworząc taki raport możemy wybrać dowolne metryki spośród występujących w Google Analytics oraz podzielić je na dowolną ilość wymiarów. Mamy również możliwość zestawienia ze sobą danych z kilku różnych widoków GA.

Umieszczając dane w jednym arkuszu Google możemy dowolnie je przetwarzać używając formuł.

Dzięki takim możliwościom możemy tworzyć własne raporty, wykresy, a nawet Dashboardy prezentujące istotne dla nas dane, które wcześniej wymagały od nas ręcznego przygotowywania.

Krok 3. Ustaw automatyczną aktualizację danych

Na koniec nie zapomnij zadbać o to, żeby dane w Twoich raportach były zawsze aktualne. Umożliwia to opcja „Harmonogram” dostępna w dodatku Google Analytics dla Google Docs.

Do wyboru masz aktualizacje co godzinę, raz dziennie, raz w tygodniu lub raz w miesiącu.

Dodatek do Arkuszy – Google Analytics polecam wszystkim, którzy jeszcze go nie znają. Jest prosty w obsłudze, a daje ogromne możliwości. Ja korzystam z niego regularnie. Tworzę w nim raporty i narzędzia, które przyspieszają i ułatwiają moją pracę.

Potrzebujesz wsparcia w tym temacie?

Skorzystaj z jednorazowej bezpłatnej konsultacji.

Nie jesteśmy agencją. Lubimy pomagać.

Bezpłatna konsultacja marketingowa

Nie jesteś pewien co sprawdzi się w Twoim e-sklepie? A może prowadzisz działania marketingowe i chciałbyś skonsultować je ze specjalistą? Porozmawiajmy. Opowiedz nam o swoim aktualnym problemie, a my poszukamy możliwych sposobów jego rozwiązania. Bezpłatnie.